PUSTAKA LAMANDO SMA NEGERI 5 SAMPOLAWA

  • Beranda
  • Informasi
  • Bantuan
  • Pustakawan
  • Visitor
  • Login Librarian
  • Area Anggota
  • Pilih Bahasa :
    Bahasa Arab Bahasa Bengal Bahasa Brazil Portugis Bahasa Inggris Bahasa Spanyol Bahasa Jerman Bahasa Indonesia Bahasa Jepang Bahasa Melayu Bahasa Persia Bahasa Rusia Bahasa Thailand Bahasa Turki Bahasa Urdu

Pencarian berdasarkan :

SEMUA Pengarang Subjek ISBN/ISSN Pencarian Spesifik

Pencarian terakhir:

{{tmpObj[k].text}}
Image of Buku Panduan Indikator Kemahiran Literasi Awal (IKLA)

Text

Buku Panduan Indikator Kemahiran Literasi Awal (IKLA)

Juppri Bacotang, Dkk - Nama Orang;

Indikator Kemahiran Literasi Awal (IKLA) merupakan instrumen atau alat untuk menilai kemahiran literasi awal bagi kanak-kanak berumur 3+ hingga 4+ tahun. IKLA menekankan pentaksiran autentik kerana dijalankan dalam keadaan yang sebenar dan bermakna kepada kanak-kanak melalui aktiviti membaca buku cerita. Oleh itu, penilaian dapat dijalankan dalam keadaan yang semula jadi kerana kanak-kanak menganggap mereka sedang membaca buku cerita tanpa menyedari mereka sedang dinilai oleh orang dewasa. Pencapaian kemahiran literasi awal kanak-kanak dapat dinilai dengan lebih tepat kerana diperoleh secara langsung daripada mereka melalui temu bual berstruktur yang melibatkan perbualan antara orang dewasa dengan kanak-kanak secara individu sepanjang aktiviti sebelum, semasa, dan selepas membaca buku cerita.


Ketersediaan
S505710Tersedia
Informasi Detail
Judul Seri
-
No. Panggil
-
Penerbit
Tanjong Malim, Perak : Juppri Bacotang., 2020
Deskripsi Fisik
15 Hlm
Bahasa
Indonesia
ISBN/ISSN
978-967-2484-01-1
Klasifikasi
NONE
Tipe Isi
text
Tipe Media
-
Tipe Pembawa
-
Edisi
Cetakan Pertama
Subjek
-
Info Detail Spesifik
-
Pernyataan Tanggungjawab
Juppri Bacotang, Dkk
Versi lain/terkait

Tidak tersedia versi lain

Lampiran Berkas
  • Buku Panduan Indikator Kemahiran Literasi Awal (IKLA)
    Indikator Kemahiran Literasi Awal (IKLA) merupakan instrumen atau alat untuk menilai kemahiran literasi awal bagi kanak-kanak berumur 3+ hingga 4+ tahun. IKLA menekankan pentaksiran autentik kerana dijalankan dalam keadaan yang sebenar dan bermakna kepada kanak-kanak melalui aktiviti membaca buku cerita. Oleh itu, penilaian dapat dijalankan dalam keadaan yang semula jadi kerana kanak-kanak menganggap mereka sedang membaca buku cerita tanpa menyedari mereka sedang dinilai oleh orang dewasa. Pencapaian kemahiran literasi awal kanak-kanak dapat dinilai dengan lebih tepat kerana diperoleh secara langsung daripada mereka melalui temu bual berstruktur yang melibatkan perbualan antara orang dewasa dengan kanak-kanak secara individu sepanjang aktiviti sebelum, semasa, dan selepas membaca buku cerita.
Komentar

Anda harus masuk sebelum memberikan komentar

PUSTAKA LAMANDO SMA NEGERI 5 SAMPOLAWA
  • Informasi
  • Layanan
  • Pustakawan
  • Area Anggota

Tentang Kami

Sebuah website perpustakaan yang ada di lingkungan SMA NEGERI 5 SAMPOLAWA untuk memudahkan para Pembaca baik itu siswa, guru serta warga sekolah untuk mengakses buku secara online dimanapun.

Cari

masukkan satu atau lebih kata kunci dari judul, pengarang, atau subjek

Donasi untuk SLiMS Kontribusi untuk SLiMS?

© 2025 — Senayan Developer Community

Ditenagai oleh SLiMS
Pilih subjek yang menarik bagi Anda
  • Karya Umum
  • Filsafat
  • Agama
  • Ilmu-ilmu Sosial
  • Bahasa
  • Ilmu-ilmu Murni
  • Ilmu-ilmu Terapan
  • Kesenian, Hiburan, dan Olahraga
  • Kesusastraan
  • Geografi dan Sejarah
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Pencarian Spesifik